7 TIPS VOOR MEER ANIMO TIJDENS JE BEDRIJFSUITJE
19 mei 2023, door Lynn
Stel je voor: je bent vol enthousiasme bezig met het organiseren van een bedrijfsuitje. Je hebt alles tot in de puntjes geregeld. De datum nadert, maar tot je verbazing zijn er veel minder aanmeldingen dan verwacht. Dit wil je natuurlijk voorkomen! Hoe zorg je ervoor dat er meer interesse ontstaat voor het bedrijfsuitje? Lees hieronder onze 7 waardevolle tips!
1. Doelgroepgerichte activiteiten
Denk zorgvuldig na over de geschiktheid van de activiteit voor de specifieke groep waarvoor je het bedrijfsuitje organiseert. Houd rekening met de samenstelling van de groep, zoals geslacht, leeftijd en interessegebieden. Overweeg bijvoorbeeld verschillende activiteiten voor jongere en oudere medewerkers, sportieve of creatieve mensen. Stem de activiteit af op jullie gezelschap voor een optimale ervaring.
2. Effectieve communicatie
Maak gebruik van ouderwetse propaganda! Stuur uitnodigingen, hang posters op en vertel iedereen over het team- of bedrijfsuitje. Zorg voor heldere communicatie over de activiteiten, locatie, tijden en andere belangrijke details. Een uitnodiging met enthousiasme en alle nodige informatie kan de interesse wekken en deelnemers aansporen om zich aan te melden.
3. Doordeweeks en tijdens werktijd
Tegenwoordig heeft iedereen het ‘drukdrukdruk’. Plan het bedrijfsuitje daarom bij voorkeur tijdens de werkweek. Donderdag is vaak een geschikte dag, omdat de meeste medewerkers dan aanwezig zijn. Als het mogelijk is, organiseer het uitje tijdens werktijd, zodat niemand een excuus heeft om niet te komen. Bespreek uiteraard wel vooraf met je werkgever of dit haalbaar is.
4. Kies voor originaliteit
Vermijd herhaling en kies voor een originele activiteit. Als bowlen vorig jaar een groot succes was, is de kans groot dat het dit jaar op minder enthousiasme kan rekenen. Probeer nieuwe ervaringen te bieden die deelnemers nog niet hebben meegemaakt. Overweeg activiteiten zoals “The Hunt” of “Escape in the City” of een leuke workshop, zoals "Workshop Percussie" Originaliteit zorgt voor meer animo!
5. WINNEN!
Overweeg het organiseren van een prijsvraag, bingo of loterij tijdens het bedrijfsuitje. Geef deelnemers de kans om iets te winnen. Zorg voor aantrekkelijke prijzen die je van tevoren kunt aankondigen. Mensen zijn dol op winacties, bingo's en loterijen! Bij Uitjes en Eten zorgen we ook voor een prijs, zoals de felbegeerde Uitjes en Eten trofee of een symbolisch vaantje.
6. Kosteloos
Probeer alle kosten van het bedrijfsuitje te dekken met het budget dat je van je bedrijf hebt gekregen. Zo hoeven medewerkers niet zelf bij te dragen. Als een eigen bijdrage geen probleem is, communiceer dit dan duidelijk van tevoren. Zorg ervoor dat de financiële verwachtingen helder zijn, zodat potentiële deelnemers weten waar ze aan toe zijn.
7. Eten & drinken
Voor veel mensen is eten en drinken een belangrijk aspect van het bedrijfsuitje. Sluit de activiteit af met een smakelijk diner in een gezellig restaurant. Als het budget niet toereikend is voor een diner, overweeg dan een lunch of een afsluitende borrel als alternatief. Zo zorg je ervoor dat iedereen kan genieten van een heerlijke maaltijd of een gezellig samenzijn na de activiteit.
Met onze 7 waardevolle tips vergroot je de animo voor je bedrijfsuitje. Stem de activiteiten af op de doelgroep, communiceer effectief, kies voor originaliteit, creëer win-elementen, dek de kosten, en voorzie in culinaire genoegens. Zo maak je van je bedrijfsuitje een groot succes waar iedereen enthousiast over zal zijn!